October 24, 2016

From France, the Art of Dyptiques Photography



 A new member of Univers d'Artistes



















Diptyques is someone special for me. He is French so it is easier to talk together about our lifes, our moods and his passion for art nude. He tells us he is an amateur but a truly talented one.

I am very often subjugated by the emotion of his photographs. I find in them a lot of tenderness and sometimes a little sadness in the poses and the expressions of his Art Models, always served by a beautiful sense of the composition. 

Diptyques is a very kind and compassive man I am honored to welcome on board.

Thank you for your frienship and your confidence.






http://www.diptyques-photography.com/nude





























"Derrière Diptyques Photography se trouve un photographe amateur, professeur de son métier. Je pratique la photographie depuis longtemps, mais je ne la considère pas comme une activité sérieuse. La photo définie comme pur divertissement, voire comme diversion, me suffit. Par dessus tout, j'aime les belles formes, l'expressivité, l'intensité tant des paysages (que je regarde toujours sans jamais les capturer ou si peu) que des modèles. 
Fan de Peter Lindbergh, d'Avedon, de Sieff, de Koudelka, etc., je n'ai aucun goût pour les images ultra retouchées qui, selon moi, s'apparentent à la prouesse numérique sans atteindre à l'essence de la photographie.
Conscient de ne pas travailler mes images ou insuffisamment, j'attends le moment de tourner la page, sans jamais y parvenir."


































No comments: